Regulamin korzystania z systemu rezerwacji internetowej

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z serwisu moj-bus.pl i odnosi się do stosunków pomiędzy Użytkownikiem a Przewoźnikiem EMILBUS SP. Z O.O. i Operatorem Serwisu

§ 1

Zakres

  1. Regulamin określa warunki i zasady zakupu biletów autobusowych za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów, w tym również warunki dokonywania płatności za bilety za pomocą kart kredytowych i przelewów elektronicznych.
  2. Operatorem Serwisu jest: Grzegorz Nakonieczny EdisonTeam, NIP 687-145-80-18, REGON 060385884, z siedzibą w Lipniak 32c, 20-050 Lublin. Operator serwisu świadczy na zlecenie EMILBUS SP. Z O.O. (dalej Przewoźnik) usługi pośrednictwa w zakresie zakupu biletów na przewóz osób.
  3. Regulamin niniejszy stanowi porozumienie pomiędzy Operatorem Serwisu, a Użytkownikami serwisu internetowego, w którym określone zostały zasady stanowiące prawne podstawy korzystania z serwisu, zobowiązujące Użytkowników do ich przestrzegania. Każdy Użytkownik zobowiązany jest, w chwili podjęcia czynności zmierzających do korzystania z serwisu, do przestrzegania niniejszego regulaminu.

§ 2

Definicje:

  1. Użytkownik - osoba korzystająca z serwisu w celu zakupu biletu w imieniu własnym i na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby..
  2. Pasażer - osoba uprawniona do podróży na podstawie biletu elektronicznego, do której odnoszą się prawa i obowiązki wynikające z zakupu biletu.
  3. Przewoźnik - wybrana przez Użytkownika firma EMILBUS SP. Z O.O. realizująca wybrane połączenia autobusowe, na podstawie stosownych zezwoleń zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa.
  4. Bilet - bilet elektroniczny z unikatowym numerem, będący wygenerowanym z serwisu i wydrukowanym dokumentem upoważniającym do odbycia podróży przez Pasażera, który stanowi dowód zawarcia umowy na przewóz między Pasażerem a Przewoźnikiem.
  5. Dokument tożsamości - dokument urzędowy ze zdjęciem za który uznaje się: dowód osobisty, paszport, kartę pobytu, legitymację szkolną lub prawo jazdy.
  6. Regulamin korzystania z internetowego serwisu sprzedaży biletów - niniejszy regulamin, zwany w dalszej treści Regulaminem, którego uprzednia akceptacja wymagana jest w celu dokonania zakupu biletu przez Internet.
  7. Regulamin Przewozów Przewoźnika - regulamin obowiązujący u danego Przewoźnika realizującego konkretny przewóz, na podstawie nabytego za pośrednictwem niniejszego serwisu biletu.
  8. Umowne Warunki Przewozu - warunki przewozu osób i ich rzeczy określane przez Przewoźnika w Regulaminie Przewozów Przewoźnika, dotyczące praw i obowiązków Pasażera oraz Przewoźnika, w szczególności: ważności biletu, możliwości dokonywania zmian terminu przewozu, rezygnacji z przewozu, warunków przewozu bagażu. Akceptacja Warunków Przewozu jest warunkiem dokonania zakupu biletu.

§ 3

Zakup biletu przez internetowy system sprzedaży - zasady i warunki

  1. Użytkownik serisu wyraża zgodę na przesłanie e-mailem potwierdzenia zakupu biletu i linku do wydrukowania biletu.
  2. Użytkownik dokonuje wyboru trasy przewozu, terminu przewozu, Przewoźnika oraz odpowiedniej taryfy cenowej.
  3. Warunkiem pomyślnie przeprowadzonej transakcji zakupu biletu jest podanie danych wymaganych przez system, dokonanie zapłaty za bilet oraz uprzednia - przed dokonaniem zakupu - akceptacja Umownych Warunków Przewozu oraz niniejszego Regulaminu.
  4. W formularzu widocznym na stronie przed zakupem biletu, Użytkownik zobowiązany jest podać imię i nazwisko pasażera, numer telefonu oraz adres e-mail, na który przesłany zostanie bilet elektroniczny.
  5. Warunkiem dokonania zakupu biletu jest dostępność miejsc na dany przewóz w momencie zapłaty za bilet. Szczegółowe instrukcje dotyczące procedury zakupu oraz informacje w przedmiocie dostępności miejsc pojawiać się będą w trakcie dokonywania zakupu w formie komunikatów.
  6. Po naciśnięciu przycisku „kup bilet" Użytkownik za pośrednictwem stron transakcyjnych dokonuje płatności za wybrany bilet poprzez serwis DotPay.pl.
  7. Od momentu otrzymania z systemu komunikatu o dostępności miejsca na dany przewóz Użytkownik ma 20 minut na skuteczne przeprowadzenie operacji zapłaty za bilet w wybrany przez siebie sposób. Po przekroczeniu tego czasu blokada wybranego miejsca na dany przewóz zostaje automatycznie usunięta - wskutek czego nie ma możliwości zakupienia biletu w danej sesji. By zakupić bilet należy w tym przypadku powtórzyć całą procedurę od początku.
  8. Za ewentualne skutki niedokonania zakupu, z przyczyn, o których mowa powyżej Operetor Serwisu, ani jakikolwiek inny podmiot nie ponoszą odpowiedzialności.
  9. Aby dokonać płatności za wybraną podróż należy posiadać odpowiednią kartę płatniczą lub konto z dostępem internetowym w odpowiednim banku oraz zabezpieczyć odpowiednią kwotę na obciążenie karty lub rachunku bankowego za zakupiony bilet.
  10. Zakup biletu nie zostanie dokonany w przypadku braku możliwości zablokowania odpowiedniej kwoty na karcie płatniczej lub braku wystarczających środków na koncie.
  11. Płatności dokonywane są przez systemy zapewniające bezpieczne realizowanie transakcji: DotPay.pl i PayU.pl, a w przypadku kart płatniczych przez FDP (www.polcard.pl).
  12. Po skutecznym dokonaniu płatności Użytkownik na posiadanym sprzęcie umożliwiającym wydruk formatu A4 - drukuje właściwy bilet.
  13. Pasażer, który podczas zakupu biletu wybrał dodatkową opcję "bilet SMS" nie musi drukować biletu w formie papierowej. Funkcję biletu pełni wówczas SMS, który otrzyma pasażer na podany w formularzu numer telefonu
  14. Wydrukowany bilet lub "bilet SMS" jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy przewozu oraz upoważniającym do odbycia podróży.
  15. Prawidłowo wygenerowany bilet winien zawierać: nazwę Przewoźnika, unikatowy numer biletu, trasę i termin przewozu, imię i nazwisko pasażera, ilość biletów (osób uprawnionych do podróży) oraz jego wartość podaną w PLN.
  16. Bilet jest ważny na określony w nim dzień i kurs.
  17. Do przejazdu uprawniona jest osoba posiadająca ważny bilet, a kierowca ma prawo żądać okazania dokumentu tożsamości pozwalającego na weryfikację danych okaziciela biletu z danymi zapisanymi w bazie danych przewoźnika pod numerem unikatowym, o którym mowa powyżej.
  18. W przypadku gdy bilet jest zakupiony dla kilku osób, osoba, której nazwisko widnieje na bilecie wskazuje pozostałych pasażerów uprawnionych do przejazdu (zgodnie z liczbą wykupionych miejsc).
  19. W przypadku zakupu biletu ulgowego, gdy pasażer nie potrafi udokumentować prawa do podróży na podstawie takiego biletu, przejazd będzie możliwy po dopłaceniu kierowcy przed rozpoczęciem podróży różnicy między biletem normalnym a ulgowym.
  20. Nabywca biletu dokonujący zakupu uzyska potwierdzenie opłaty i link do wydrukowania biletu. Czas otrzymania potwierdzenia uzależniony jest od kanału płatności, czyli np. od banku w którym nabywca biletów ma konto lub w zależności od posiadanej karty kredytowej.

§ 4

Zmiany, zwroty i operacje dodatkowe dotyczące zakupionych biletów

  1. Istnieje możliwość zwrotu biletów nabytych poprzez internetowy serwis sprzedaży biletów.
  2. Warunkiem możliwości zwrotu biletu jest zgodność tej operacji z Umownymi Warunkami Przewozów Przewoźnika, z którym została zawarta Umowa w trakcie zakupu biletu, a zwrot następuje, w sposób zgodny z tym Regulaminem. Za zwroty pobierana jest opłata dodatkowa (odstępne). Czynności związane z realizacją uprawnień, o których mowa w niniejszym paragrafie są wykonywane poprzez zgłoszenie pisemne skierowane na adres e-mailowy przewoźnika: biuro@emilbus.com.pl lub na adres: info@moj-bus.pl lub poprzez "link do zwrotu biletu" przesłany w mailu razem z linkiem do wydrukowania biletu.
  3. Operator Serwisu zastrzega sobie prawo potrącenia 20% ceny biletu w przypadku rezygnacji z rezerwacji i zakupu dokonanego przez strony transakcyjne (odstępne o którym mowa powyżej). Potrącenie to jest wynikiem prowizji instytucji pośredniczących w zakupie biletów oraz pozostałych kosztów manipulacyjnych związanych z transakcją.
  4. Zwrot biletu zakupionego w ramach serwisu internetowego jest możliwy przy zgłoszeniu tego faktu najpóźniej na 24 godziny przed planowanym odjazdem
  5. W przypadku zwrotu według zasad opisanych powyżej należność za zwrot z potrąceniem odstępnego odbędzie się tym samym kanałem którym klient dokonał zakupu biletów (bank lub karta kreydowa) w terminie nie dłuzszym niż 10 dni roboczych.
  6. Bilet może być zmieniony na inny termin. W tym celu należy zwrócić się bezpośrednio do przewoźnika telefonicznie pod numer +48 91 321 31 00 lub +48 601 779 082 . Zmiany terminu podróży w ten sposób można dokonać najpóźniej na jedną godzinę przed odjazdem.

§ 5

Pakiety biletów

  1. Pakiet biletów to określona przez przewoźnika pula biletów do wykorzystania na określonej trasie w określonym przedziale czasowym (przykładowo: 10 biletów do wykorzystania w ciągu miesiąca od ustalonej przez użytkownika serwisu daty). Pasażer płaci za pakiet biletów „z góry” otrzymując jednocześnie bilety w atrakcyjnych, promocyjnych cenach.
  2. Z pakietu biletów mogą korzystać tylko zarejestrowani i zalogowani w serwisie użytkownicy.
  3. Użytkownik kupując pakiet wskazuje pierwszy dzień od którego zacznie korzystać z pakietu. Pakiet będzie ważny przez określony przedział czasowy widoczny na ekranie przed zakupem.
  4. Po zakupie pakietu użytkownik otrzyma maila potwierdzającego zakup.
  5. Użytkownik, który ma na danej trasie wykupiony ważny pakiet, po wyszukaniu kursu obok przycisku „Kup bilet” zobaczy przycisk „Rezerwuj”, co oznacza, że może na danym kursie zarezerwować miejsce w ramach pakietu.
  6. Po rezerwacji użytkownik drukuje potwierdzenie, które widoczne jest na ekranie. Wydruk potwierdzenia jest również możliwy po zalogowaniu do serwisu poprzez przycisk „moje rezerwacje”.
  7. Wydrukowane potwierdzenie należy okazać kierowcy przed wejściem do autobusu.
  8. Pakiet można zwrócić w całości lub części. Użytkownik otrzyma zwrot wg zasad opisanych w niniejszym regulaminie dla wszystkich biletów zakupionych przez internet, przy czym ze względu na to, że bilety pakietowe są sprzedawane w bardzo atrakcyjnych, promocyjnych cenach, przed dokonaniem zwrotu, oprócz odstępnego zostanie odliczona również różnica (dla już wykorzystanych rezerwacji w ramach pakietu) jaką powinien zapłacić pasażer gdyby kupił bilety poza pakietem.

§ 6

Prawa i obowiązki Stron

  1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze stron transakcyjnych zgodnie z jego przeznaczeniem, obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszym Regulaminem.
  2. Wykorzystywanie serwisu do składania przez Użytkownika nieprawdziwych oświadczeń lub wprowadzanie nieprawdziwych danych jest niedozwolone.
  3. Zabronione jest posługiwanie się cudzymi środkami płatniczymi przy dokonywaniu płatności, jak również wykorzystywanie jakichkolwiek danych i informacji podlegających ochronie prawnej na zasadach określonych w stosownych przepisach.
  4. Operator Serwisu zastrzega sobie prawo do przekazywania właściwym organom administracji państwowej informacji uzyskanych przy sprzedaży biletów w przypadku powzięcia podejrzenia, iż zaistniały okoliczności świadczące o wykorzystywaniu serwisu do działań o charakterze przestępczym (np. hacking i inne oszustwa)
  5. Operator Serwisu ma prawo odstąpić od Umowy w przypadku, gdy Użytkownik nie dostosuje się do postanowień niniejszego Regulaminu lub Umownych Warunków Przewozu Przewoźnika, a w szczególności w przypadku podania nieprawdziwych lub nieprawidłowych danych niezbędnych do zakupu biletu lub danych dotyczących płatności za pomocą DotPay.pl.

§ 7

Przetwarzanie i ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Kupującego jest Operator Serwisu.
  2. Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych podanych podczas zakupu biletu w celach realizacji zamówienia
  3. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych użytkownik ma prawo do wglądu oraz do modyfikacji swoich danych osobowych w każdym czasie jak również żądania ich usunięcia z bazy danych.
  4. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że do realizacji Umowy konieczne jest przetwarzanie danych osobowych na warunkach przewidzianych w ustawie z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, Poz. 883).
  5. Użytkownik rozumie i akceptuje fakt, że jego dane osobowe przekazywane będą DotPay.pl w zakresie niezbędnym do realizowania rozliczeń za pośrednictwem serwisu DotPay.pl oraz do Przewoźnika na linie którego użytkownik zakupił bilet.
  6. Dane osobowe Użytkowników nie będą przekazywane podmiotom trzecim w celach marketingowych.
  7. Podanie przez Użytkownika nieprawidłowych danych kontaktowych tj. telefonu i e-maila, powodujące brak możliwości skontaktowania się z Pasażerem lub Użytkownikiem serwisu, może skutkować wycofaniem transakcji z potrąceniem kosztów manipulacyjnych.

§ 8

Reklamacje i odpowiedzialność prawna

  1. Wszelkie reklamacje dotyczące realizacji zakupu biletu przez internetowy serwis sprzedaży są przyjmowane w formie pisemnej w terminie do 14 dni od daty realizacji transakcji zakupu, na adres: info@moj-bus.pl. W składanej reklamacji winny się znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące transakcji
  2. W przypadku uzasadnionej Reklamacji należność za zwrot biletów nabytych za pomocą internetowego serwisu sprzedaży odbędzie się tym samym kanałem którym klient dokonał zakupu biletów.
  3. Akceptacja niniejszego Regulaminu stanowić będzie jednocześnie oświadczenie, że Użytkownik zapoznał się z treścią Regulaminu oraz Umownymi Warunkami Przewozów Przewoźnika. Brak akceptacji warunków Regulaminu uniemożliwia zakup biletu z systemu.
kurs busa